Sedih... Hadiah Hari Guru Tahun Ini. Warden Didenda RM3000 Setelah Mengaku Salah


Bersabarlah Cikgu Mahbut, Sungguh sedih menjelang sambutan hari guru ini terpaksa berhadapan dengan saat yang menyedihkan ini apabila rakaman Video beliau membelasah dan memijak dua orang pelajar yang sedang menghisap rokok di Kolej Vokasional Sungai Buloh pada 3 Mei lalu telah diviralkan di media sosial..

Mungkin cara warden ini salah... tetapi Niat bekerja kerana Allah.. tujuan tidak menghalalkan cara.. .. bersabarlah en. Warden Allah sedang menguji kamu.. jangan patah semangat dengan kejadian yang menimpa cikgu.

Majistret Raja Noor Adilla Raja Mahyaldin mengeluarkan perintah agar tertuduh, Mahbut Yaacob, 53, membayar kompaun RM1,500 masing-masing kepada dua pelajar kerana membelasah dan memijak mereka di Tingkat 2, Asrama Blok Kasih, Kolej Vokasional Sungai Buloh pada 3 Mei lalu.

Mahbut Yaacob, 53, dan bapa kedua-dua mangsa bersetuju menyelesaikan perkara tersebut secara baik.

Tertuduh dikenakan kompaun mengikut Seksyen 260 Kanun Prosedur Jenayah. Mengikut pertuduhan, tertuduh dengan sengaja menyebabkan kecederaan iaitu memukul, menampar dan memijak tubuh dua pelajar tingkatan empat terbabit. - UTUSAN ONLINE

11/Post a Comment/Comments

  1. Apa pula hukuman ke atas kedua pelajar tersebut? Mereka merokok di kawasan asrama .. itu salah. Adakah hukuman ke atad mereka di ringankan ayau madih dalam penyiasatan ...??

    ReplyDelete
  2. Apa pula hukuman ke atas kedua pelajar tersebut? Mereka merokok di kawasan asrama .. itu salah. Adakah hukuman ke atad mereka di ringankan ayau madih dalam penyiasatan ...??

    ReplyDelete
  3. Delima seorang pendidik. Bila terpojok bergini atasan tidak ambil peduli. Seharusnya pihak sekolah bertindak membantu guru ini secara moral. Beliau guru senior yang jujur dan berdidikasi.

    ReplyDelete
  4. memang susah. sika jadi warden kalau nak tau susah ke tak?

    ReplyDelete
  5. Lps ni lg naik tocang la budak2 skolah..

    ReplyDelete
  6. tu la...nasihat 80 kali pn sama gak...nanti x wat apa2...takut x amanah bekerja plak...bagus la warden camni...yg BODOH tu budak tuu...nak isap okok jangan la sampai kantoi bODOH..BODOH dan BODOH...

    ReplyDelete
  7. Nasihat sy buat cikgu, lain kali jgn pukul..cikgu gantung je pelajar tu sampai mati

    ReplyDelete
  8. Nasihat sy buat cikgu, lain kali jgn pukul..cikgu gantung je pelajar tu sampai mati

    ReplyDelete
  9. Dolu2 pernah juga kantoi... chegu aku tampar, cubit, rotan, pukul...
    Pada masa yang sama, beliau menyatakan kekesalan, terkilan dengan perbuatan anak murid... beliau menangis... kitorang terima sahaja hukuman dengan terbuka... memang salah kitorang... kalau dengan mak bapak lagi teruk kena... mujur tidak diberitahu... aku salute chegu2 aku... walaupun masih merokok, tapi hukuman yang diterima oleh warden tersebut adalah TIDAK ADIL...

    ReplyDelete
  10. sepatutnya bebudak tu di beri amaran. pertama.
    jika ulang amaran kedua dan gantung sek.
    balik buat lagi. buang sek..

    ReplyDelete
  11. sepatutnya bebudak tu di beri amaran. pertama.
    jika ulang amaran kedua dan gantung sek.
    balik buat lagi. buang sek..

    ReplyDelete

Post a Comment

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();

Stay Conneted