Pada Usia 24 Dia Diperkosa Tunangnya, Umur 25 Mukanya Hancur Disiram Asid, Namun Akhirnya Dia Diketemukan Dengan Kekasih Idaman!

Katie Piper adalah seorang wanita asal inggris dengan karir yang sangat luar biasa. Sebagai seorang model dan presenter TV, kehidupannya tidak jarang membuat banyak orang iri. Tapi ternyata kehidupan seperti ini juga bukan berarti dia selalu aman.

Di tahun 2008, Katie yang saat itu berumur 24 tahun berkenalan dengan seorang fans yang berumur 28 tahun lewat Facebook. Daniel Lynch saat itu tampaknya adalah seseorang yang cukup terobsesi dengan Katie. Karena merasa nyaman dan menyenangkan, Katie pun setuju untuk bertemu dengan Daniel.

Tanpa disangka-sangka, Daniel langsung menyatakan perasaannya dan ingin berpacaran dengan Katie. Katie merasa hal itu terlalu tiba-tiba, tapi dia pun mengiyakan. Selama proses berpacaran berlangsung, Katie merasa mulai ada yang aneh dengan Daniel. Dia sering meminta maaf tanpa alasan, bahkan beberapa kali marah hanya karena hal sepele.

Tapi karena merasa Daniel tidak memiliki masalah yang terlalu besar saat itu, Katie pun memutuskan untuk meneruskan hubungan mereka. 2 minggu kemudian, Daniel mengajak Katie untuk pergi wisata dan menginap di sebuah hotel. Tentu saja, teman-teman Katie menolak ide ini karena Katie dan Daniel belum kenal lama. Tapi Katie merasa ini adalah kesempatan yang baik untuk dia lebih mengenal Daniel. Karena itulah Katie setuju untuk pergi.

Tapi sayang, keputusan ini menjadi keputusan yang harus disesali Katie seumur hidup. Di hotel tempat mereka tinggal, kekerasan Daniel semakin menjadi-jadi. Tidak hanya marah-marah, dia bahkan mulai memukul Katie. Saat menceritakan pengalaman ini, Katie mengatakan, “Waktu itu aku nggak ingat dan nggak tahu apa-apa. Yang aku tahu cuma kepalaku berdarah.”

Keesokan harinya, Daniel mengantarkan Katie yang terluka dan lemah pulang, dan mengancamnya supaya tidak menceritakan hal ini ke siapapun. Katie yang ketakutan pun berdiam diri, menyimpan penderitaan ini sendirian.

 

Setelah kejadian ini, kelakuan Daniel semakin menjadi-jadi. Pria yang tadinya masih bisa berlaku sedikit hangat tiba-tiba hilang. Dia sering menelefon Katie sampai Katie mengangkat telefonnya. Semuanya ini juga membuat Katie yang ceria dan bersemangat berubah total.

 

Akhirnya setelah menyadari kehidupannya tidak bisa berhenti, akhirnya Katie memutuskan hubungan dengan Daniel. Setelah hal ini, Daniel menelefon Katie dengan suara lembut dan hangat, meminta Katie untuk datang ke sebuah cafe untuk membaca surat yang dia titipkan di cafe tersebut sambil mengatakan kalau dia tidak akan hadir.

 

Katie ragu-ragu, tapi akhirnya berjanji pada Daniel untuk pergi ke cafe yang dimaksud. Sesampainya di cafe, Katie melihat seorang pengemis. Karena kasihan, Katie mendekati pengemis itu dan tepat saat Katie sedang merogoh tasnya, pengemis itu menyiramkan cairan yang ada di gelasnya ke arah Katie. Tanpa diketahui Katie, ternyata Daniel telah mengupah seorang lelaki bernama Stefan Sylvestre sebagai pengemis untuk mendekati Katie dan menyimbah mukanya dengan cairan.

Cairan itu ternyata adalah asam sulfat! Katie menjelaskan, “Waktu itu aku benar-benar nggak tahu apa yang terjadi. Rasanya tuh panas banget, sakit banget, kayak kebakar!”

Katie kemudian berteriak histeris dan harus dilarikan ke rumah sakit. Sesampainya di rumah sakit, dokter mengatakan kalau Katie mengalami luka bakar yang sangat parah. Wajahnya mengalami luka yang sangat serius, salah 1 matanya buta, mulut dan korongkongannya rusak.

Untuk mengobati Katie, dokter harus membuat Katie pingsan selama 12 hari dan melakukan 40 operasi untuk membentuk wajahnya kembali. Kejadian ini membuat Katie kehilangan pekerjaan dan kepercayaan dirinya. Mengingat kejadian yang pernah dialaminya, Katie selalu merasa minder, bahkan sempat ingin bunuh diri.

Tapi keluarga dan sahabatnya pun tak hentinya mendukung kesembuhannya. Mereka mengajari Katie bahwa luka bakarnya yang parah tak membuatnya menjadi tak menarik lagi. Ia tampil kembali di tahun 2009 untuk mengisi program inspiratif yang berjudul ‘Katie: My Beautiful Face’. Kisah tragisnya ini juga direkam dalam buku ‘Beautiful’ pada tahun 2011. Lewat buku dan acara tersebut, ia ingin memberikan support bagi orang-orang yang senasib dengan dirinya.

Katie pun pulih dan mendapatkan seorang pria mapan yang sangat mencintainya. Mereka berdua kemudian hidup bersama dan memiliki seorang anak yang sehat dan bahagia. Katie kemudian menolong dan membantu banyak wanita lewat pengalamannya yang tertulis diatas kertas.

Soal Daniel, dia kemudian tertangkap oleh kepolisian setempat setelah keberadaannya dilacak sedemikian rupa dan akhirnya dijatuhi hukuman mati seumur hidup. Selidik punya selidik, ternyata catatan kriminal Daniel cukup banyak dan hampir semuanya berhubungan dengan wanita yang disakiti setelah ditipu!

Sumber: Pixpo

…………………………….

[ Artikel Trending di Bawah ]

PEMANDU TEKSI INI TERLALU MENGANTUK KETIKA MEMANDU. APA YANG GADIS INI LAKUKAN BUAT RAMAI TERKEJUT!

Kebiasaannya, setelah lama bekerja badan akan terasa penat dan mata mulai mengantuk. Jika kita lihat ibu bapa kita, kadang-kadang apabila pulang ke rumah setelah penat bekerja mereka pasti akan tertidur kerana kepenatan.

Bagi pemandu teksi, walaupun hanya perlu memandu daripada satu tempat ke tempat lain, mereka selalunya bekerja lebih masa untuk mencari rezeki lebih.

Mana tidaknya, terdapat ramai pemandu teksi yang sanggup bekerja hingga lewat malam untuk memenuhi permintaan pelanggan.

Dalam satu peristiwa di Filipina, seorang pemandu teksi tidak dapat tahan mengantuk ketika sedang bertugas membawa seorang pelanggan.

Malah, memandu ketika mengantuk juga boleh membawa pelbagai risiko untuk dirinya dan pelanggan.

Jika anda berada ketika situasi ini, adakah anda akan keluar mencari teksi lain?

Mungkin ya tetapi tidak untuk Christina Tan yang memilih untuk memandu teksi tersebut.

Ketika sedang memandu, mereka berdua berbual dan berbincang tentang banyak perkara. Christina Tan juga kasihan dengan pemandu ini kerana terpaksa menyara beberapa anaknya dengan memandu teksi.

Kemudian, pemandu tersebut tidak tahan mengantuk dan meminta Christina untuk bertukar teksi lain agar cepat sampai ke destinasi.

Walaupun mempunyai pilihan lain, tetapi Christina Tan nekad memandu teksi berkenaan yang berusia 70 tahun.

Pada awalnya, pemandu teksi tersebut juga terkejut tetapi membenarkan Christina memandu manakala dia dapat tidur untuk berehat.

Chistina juga dapat memandu dengan baik hingga ke destinasinya walaupun memandu kerete jenis manual.

Kisah ini menjadi tular dan pengajaran kepada semua orang supaya lebih menghormati dan memahami seseorang yang penat bekerja.

Sikap yang ditonjolkan oleh Christina ini harus dijadikan pengajaran kerana tidak kira dalam apa-apa situasi, kita perlu menghulurkan bantuan kepada yang memerlukan.

Sumber gambar: Facebook Christina Tan

Kredit : Era Baru

……………

[ Artikel Trending di Bawah ]

MAKAN DALAM ! Setelah Dikecam RIAK Bermandikan DUIT , Datuk Seri Vida Tampil Dengan Respon Yang Mengejutkan !!

TINDAKAN pengasas Vida Beauty, Datuk Seri Vida asyik ‘mandi’ duit dan barang berlian baru-baru telah mengundang kritikan daripada orang ramai.

Netizen berpendapat Vida atau nama sebenarnya, Datuk Seri Dr. Hamiza Othman tidak sewajarnya bertindak menunjukkan kekayaan yang dimilikinya sedemikian rupa secara terbuka.

Hal ini kerana, ramai yang beranggapan jutawan kosmetik itu seolah-olah bersikap riak dan menunjuk.

Bagaimanapun, Vida dilihat mempertahankan tindakan berkenaan dengan berkata beliau berbuat sedemikian bukan atas niat untuk menunjukkan kekayaan mahupun riak.

Sebaliknya, babak itu dibuat adalah sebagai  inspirasi kepada seluruh rakyat Malaysia supaya bekerja dengan keras untuk menjadi seperti dirinya.

“Klip video saya ini bukan nak menunjuk atau riak dengan kekayaan tetapi untuk memberi inspirasi kepada orang ramai tentang wang dan kemewahan.

“Senang cakap apa yang ditunjukkan adalah satu cara kehidupan agar orang ramai berusaha untuk berjaya, tapi orang tak faham. Terkesima juga saya dengan komen-komen mereka itu,” katanya dipetik sebuah portal online.

Jelas Vida lagi, beliau telah menghabiskan sekitar RM1 juta semata-mata untuk pembikinan video klip tersebut. Kos produksi sahaja telah memakan belanja mencecah RM180,000 dan peralatan pula menelan belanja sehingga RM80,000.

“Untuk klip video itu saja saya telah membelanjakan kira-kira RM1 juta. Kos produksi saja menelan belanja RM180,000, untuk peralatan klip video itu saya telah membelanjakan kira-kira RM80,000,” ujarnya.

Menurutnya lagi, cincin rama-rama yang dipakai dalam video berkenaan adalah ditempah khas dengan harga RM400,000.

Selain itu, beliau dikatakan bakal melelong barang perhiasan tersebut kepada sesiapa yang berminat untuk memilikinya.

“Cincin rama-rama yang saya pakai itu berharga RM400,000. Disebabkan saya nak konsep rama-rama, cincin itu ditempah, nanti kalau siapa berminat saya akan lelong sebab itu bukan cincin biasa,” terang Vida.

Vida memaklumkan klip video yang penuh dengan warna-warni dan ceria itu bakal dilancarkan secara rasmi pada 30 September ini. – http://ift.tt/2xc7oy3

……………….

[ Artikel Trending di Bawah ]
PUNCA SEBENAR MENGAPA SUSPEK BAKAR TAHFIZ PATAH TANGAN KIRI SELEPAS MEMBAKAR PUSAT TAHFIZ TERJAWAB
SEORANG daripada tujuh suspek yang membakar asrama Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah, Kampung Datuk Keramat sehingga mengorbankan 23 nyawa, terbabit kemalangan ketika menunggang motosikal dan patah tangan kiri pada hari sama.

Sumber berkata, suspek berusia 16 tahun itu terbabit dalam kemalangan ketika dalam perjalanan untuk membantu ibunya berniaga pasar malam di Bangsar, kira-kira 5 petang, Khamis lalu.

“Pada hari kejadian dia (suspek) masih meneruskan kerja seperti biasa dengan membantu ibunya berniaga di pasar malam.

 

“Bagaimanapun, sewaktu menunggang motosikal untuk ke pasar malam dia terbabit dalam kemalangan dan patah tangan kiri.

“Selepas menerima rawatan di klinik, polis datang ke kediamannya dan menahan suspek bersama adiknya berusia 15 tahun, kira-kira 2 pagi, Jumaat lalu,” katanya ketika ditemui, hari ini.

Jelasnya, dia difahamkan suspek dihantar ke hospital untuk rawatan susulan, hari ini.

“Ibu suspek juga turut menemani anaknya ke hospital diiringi anggota polis,” katanya.

 

Sumber: Harian Metro



Sumber Karipap Panas http://ift.tt/2jOJ9mR

0 Response to "Pada Usia 24 Dia Diperkosa Tunangnya, Umur 25 Mukanya Hancur Disiram Asid, Namun Akhirnya Dia Diketemukan Dengan Kekasih Idaman!"

Post a Comment