Resepi Hebat Buat Sendiri Di Rumah Sahaja, Yang Membuatkan Semua NYAMUK dan LIPAS Patut Mati Segera!

 

Kami hidup dalam ekosistem yang penuh dengan semua jenis spesies.

Sesetengahnya hidup jauh dari apa yang kita panggil masyarakat kita, namun orang lain, bagaimanapun, sentiasa berkomunikasi dengan kita dan mereka boleh sangat menjengkelkan.

Antara yang paling biasa ialah nyamuk dan kecoa.

Nyamuk yang sengit di mana-mana dan tidak hanya menjengkelkan, tetapi mereka juga merupakan risiko kesihatan kerana mereka adalah pembawa penyakit tak terhingga akibat hubungannya dengan darah manusia dan lain-lain dari jalan-jalan atau tempat-tempat dengan kebersihan yang tidak baik.

Bercakap tentang kebersihan, nyamuk atau lalat secara umumnya berada di tempat di mana mereka boleh mendapatkan makanan dan meletakkan anak mereka, biasanya di tempat kotor atau dengan air berdiri, tetapi untuk menghapuskannya sebenarnya merupakan masalah yang sebenarnya.

Jadi, itulah sebabnya, di sini, kami membentangkan anda ubat semula jadi yang akan membantu anda menyingkirkan nyamuk dan lalat dengan cara yang berkesan.

Terdapat banyak produk di pasaran yang menuntut untuk membantu anda melakukan ini tetapi semua bahan kimia mempunyai kesan sampingan tertentu yang harus dielakkan dalam kehidupan kita, jadi ubat semulajadi ini adalah pilihan terbaik untuk anda.

 

Image result for nyamuk mati

Untuk menyediakan ubat semulajadi ini anda perlu:

½ secawan minyak sayuran

½ secawan syampu

½ cawan cuka semulajadi (ini harus kepekatan 9%)

Penyediaan:

Campur semua bahan-bahan dengan baik dan pastikan anda mendapat campuran homogen.

Kemudian, letakkan campuran homogen dalam botol semburan supaya anda boleh menyembur semua kawasan di mana anda ingin nyamuk dan nyamuk yang membenci dan lalat ini hilang.

Anda boleh menggunakan ubat ini di dalam bilik tanpa sebarang masalah kerana ia adalah semulajadi, di samping itu dan anda juga boleh menggunakannya di taman atau bahkan memohon pada kulit anda untuk menjadikan ia berfungsi sebagai penghalau alami.

 

Image result for lipas mati

 

Sumber: http://ift.tt/2xBE86w

________________________________________

[Artikel KECOHSANGAT Lagi DiBawah]

Soda Bikarbonat Kalau Sapu Di Muka, Hilang Habis Jeragat, Syaratnya Guna Masker Scrub 2 In 1 Ni!

 

Soda bikarbonat bukan sekadar bahan dapur yang biasa-biasa. Ia ada efek yang boleh buatkan para wanita bahagia miliki wajah berseri-seri. Sebabnya, ia boleh jadi ejen yang menyingkirkan sel-sel kulit mati pada wajah.

Nota Penting

Petua ini hanya sesuai untuk kulit muka jenis normal. Kulit sensitif sila elakkan guna soda bikarbonat.

Masker Scrub 2 In 1 yang dikongsikan oleh Cik Puan Awatif Osman ini bantu buang jauh-jauh kulit kusam. Yang pasti ia juga menjimatkan kerana cuma guna dua bahan dapur anda saja.

Bahan-bahan

2 biji comel limau nipis@ limau kasturi atau 1 biji yang sederhana.
1 sudu besar soda bikarbonat

Langkah Demi Langkah

1. Potong limau nipis secara melintang. Ni PETUA mak mak kita, kan? Katanya air limau akan keluar banyak.

2. Picit limau pada soda bikarbonat.

3. Haaa. Terkejut ya? Normal. Bagi ia dan kita masa untuk bertenang ye.

4. Gaul sekata hingga boleh rasa tepek di muka.
Cara Pakai

Dah okay? Boleh tonyoh pada muka untuk buat scrub. Tonyoh lembut-lembut je. Baru lah ayu dan kewanitaan gitteww. Atau tepek kat muka jadikan sebagai masker sambil tengok drama.

Jangan simpan untuk esok ya. Habiskan je. Kalau tak sengaja terrbanyak, hulur kat jiran tetingkap. Barulah hubungan #TillJannah. ❤

Sumber/Foto: Awatif Osman

Syarat Pakai Masker Alami

Kulit Jenis Kering: Pilih masker madu, minyak zaitun, oatmeal.
Kulit Berminyak: Pilih masker lumpur, pisang, madu, putih telur, tomato, lidah buaya dan strawberi.
Sebaiknya pakai 2-3 kali seminggu sudah memadai. Tak perlu pakai setiap hari.
Masker jenis skrub pula sebaiknya pakai seminggu sekali saja.
Tunggu sampai masker kering dalam 30 minit, jangan tersenyum atau ketawa mahupun menggerakkan otot wajah.
Semasa mencuci wajah, gerakkan jari dalam gerakan memutar.
Hati-hati semasa memasaki masker, jangan sampai kena bahagian mata.

Sumber: Mingguan Wanita

________________________________

[Artikel KECOHSANGAT Lagi DiBawah]

 

TOLONG SEBARKAN ! Ini Sebabnya DiKatakan Bahaya Memasang Magnet Hiasan Pada Peti Sejuk ! Pasti Ramai Yang TAK TAHU Ini..!!

 

Satu kajian dari Universiti Princeton telah membuat penemuan menakutkan akibat kesan magnet cantik berwarna-warni yang dilekatkan ke pintu peti ais sejuk. Makanan seperti ayam, daging, ikan, sayur-sayuran dan buah-buahan yang disimpan di situ dicemari oleh pancaran sinaran elektromagnet…

Orang yang memakannya mungkin mengidap kanser. Kanser sel terjadi apabila satu sel yang aktif mula merebak secara senyap tanpa disedari. Bagaikan bom jangka, ia hanya disedari setelah tiba ke peringkat 4 bilamana pesakit mula merasakan perubahan pada dirinya seperti demam berpanjangan, loya, tidak bermaya serta kurang selera makan.

Pada peringkat ini sudah agak lewat untuk menerima rawatan. Yang ada hanya rawatan kemoterapi yang menyakitkan sehingga rambut pesakit habis gugur. Kadang-kadang rawatan kemoterapi ini pun belum tentu dapat menyembuhkan.

Yang paling menyakitkan ialah apabila air tulang sumsum diambil. Pesakit kanser yang sering membuat rawatan kemoterapi akan sampai ke satu tahap bila dia berputus asa dan tidak sanggup menjalani sebarang rawatan lagi. Kita harus sering membuat pemeriksaan awal bagi mengesan sel kanser di klinik swasta atau Fomema. Pemeriksaan keseluruhan kesihatan dibuat menerusi ujian darah. Sel kanser yang baru mula aktif, insyaAllah dapat dikesan…

Pada peringkat awal ini, rawatan dapat menghapuskan sel yang aktif ini. Jangan fikir penyakit ini sudah ditakdirkan oleh Allah SWT. Sebenarnya kita disuruh berusaha menjaga kesihatan yang merupakan satu ibadah. Jika umat Islam sihat, agama Islam turut kuat.

Jika umat Islam lemah, musuh Islam akan menang. Kajian oleh Penyelidik Universiti Princeton Selama beberapa bulan, mereka memberi makan kepada dua kumpulan tikus. Kumpulan pertama diberikan makanan yang disimpan dalam peti sejuk tanpa magnet.

Kumpulan kedua makan makanan yang disimpan di dalam peti sejuk yang dihiasi beberapa magnet yang dilekatkan ke pintu peti sejuk itu…

Tujuan kajian ini adalah untuk melihat bagaimana pancaran sinaran elektromagnet yang keluar dari magnet hiasan di pintu itu boleh mempengaruhi sumber makanan. Hasil kajian klinikal menunjukkan kumpulan tikus yang makan makanan dicemari sinaran electromagnet mempunyai kebarangkalian sebanyak 87% mengidap kanser berbanding kumpulan tikus yang lain.

Kerajaan, persatuan dan institusi kesihatan tidak boleh memberi kenyataan berkaitan dengan hal ini kerana masih berada dalam peringkat kajian lagi. Namun hanya dalam kes ini adalah dinasihatkan supaya ditanggalkan magnet hiasan itu dari peti sejuk anda anda dan meletakkannya jauh dari makanan. Mencegah lebih baik dari merawat…

Aqidah tentang kuasa magnet. Dalam hukum tauhid, semua kebaikan dan keburukan datang dari Allah SWT. Hanya kelemahan datang dari diri kita. Magnet adalah zat yang bersifat nafsiah. Kuasa pancaran bersifat ma’niyah. Bukan kuasa magnet yang boleh menyebabkan kanser. Semua yang berlaku adalah di atas kehendak Allah SWT jua….

sumber beritanova

 

 



Sumber Nukilan Cerita Kita

0 Response to "Resepi Hebat Buat Sendiri Di Rumah Sahaja, Yang Membuatkan Semua NYAMUK dan LIPAS Patut Mati Segera!"

Post a Comment