SEKSANYA LELAKI MELIHAT BUAH DADA WANITA..

Cuba bayangkan. Ada satu lelaki ni, dia duduk dalam bas sebelah seorang perempuan bertudung. Perempuan ni cantik. Dia pakai baju lengan panjang dan tutup aurat tapi sayang baju dia ketat. Walau pun bertudung tapi sayang tudung dia tak tutup dada. Oleh sebab baju dia tu ketat, maka tersembul la dua bentuk yang menonjol di dada perempuan itu.

Si lelaki ini, masa first dia duduk di sebelah perempuan tu dia still dapat control lagi. Tapi bila dia ternampak dada perempuan yang montok itu secara tidak sengaja, bayangan dada perempuan itu terus melekat di dalam kepala. Lelaki tu berusaha menundukkan kepalanya supaya dia tidak ternampak lagi dada perempuan itu, tapi sayang bayangan itu telah menjelma di dalam kepala.

Lelaki tu tutup matanya, tapi syaitan masih lagi buat dajal dalam fikirannya. Syaitan cakap dekat lelaki tu. “Kau bayangkan kalau dada perempuan yang kau nampak dalam fikiran kau ni dah besar, macam mana pulak kalau kau tengok real kan?” Puas lelaki itu melawan godaan syaitan. Tapi nafsu datang membantu syaitan tu. Akhirnya lelaki tu tumpas.

Lelaki tu buka mata dia, dan dia toleh ke arah perempuan tu sekejap. Perempuan tu tak sedar dia diperhatikan, lalu lelaki tu pun tengok la ke arah dada perempuan yang montok itu puas-puas. Tiba-tiba, perempuan tu pusing ke arah lelaki itu dan ternampak yang renungannya lain macam je. Bila dia nampak arah pandangan lelaki tu, perempuan tersebut terus marah.

“Bodoh! Lelaki gatal! Mata keranjang!” Perempuan itu menyumpah-nyumpah lelaki tersebut. Kesian, lelaki itu dipersalahkan. Perempuan sering marah bila ada lelaki memandang mereka dengan muka yang bernafsu seperti seorang perogol yang tengah menunggu mangsanya. Kononnya lelaki semuanya bernafsu buaya. Tapi perempuan tak pernah fikir ke apa sebabnya lelaki jadi macam tu?

Pernah tak lelaki jadi begitu bernafsu apabila melihat seorang perempuan yang memakai tudung yang besar dan menutup dada mereka? Pernah tak lelaki bernafsu melihat perempuan yang baju mereka agak longgar seperti jubah?

This is reality. Ramai aku tengok perempuan zaman sekarang pakai tudung macam tu. Bukan aku nak kondem perempuan-perempuan tu semua. Tapi aku nak minta satu je. Please, for the sake of other men out there as well as for your safety, pakai la tudung yang besar sikit. At least, tutup dada pun kira okey la. Lelaki kalau dah ternampak buah dada perempuan yang montok, terus terang aku cakap aku memang akan terbayang gila-gila punya.

Aku tau, lelaki patut menundukkan pandangan mereka dan mengelak daripada melihat benda-benda yang tak elok seperti yang telah termaktub dalam surah An-Nuur ayat 30 ni:

Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: “Hendaklah mereka MENAHAN PANDANGANNYA, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat.”

Tetapi, tanggungjawab itu bukan ke atas lelaki saja. Perempuan jugak mempunyai tanggungjawab mereka seperti yang tertulis dalam surah An-Nuur ayat 31 ni:

Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka MENUTUPKAN KAIN KUDUNG KE DADANYA, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.”

You see that? Maafkan aku sekiranya bahasa yang aku gunakan di sini agak kasar sedikit. Mungkin ada perempuan yang terguris hati bila aku tulis pasal benda ni. Tapi aku buat ni untuk kebaikan bersama jugak. Jangan salahkan lelaki saja bila mereka melihat perempuan ini seperti satu simbol seks. Memang lelaki nampak bersalah, tapi kalau puncanya jugak disebabkan oleh perempuan, maka kedua-dua pihak adalah bersalah.

Aku harap, selepas ini perempuan-perempuan yang di luar sana especially yang pakai tudung kecik dan masih menampakkan dada tu, silalah berubah. Apa salahnya memakai tudung yang besar kan? Kalau korang rasa sukar untuk berubah, cuba tanya soalan ni dekat diri sendiri. Adakah korang sanggup bila lelaki selalu melihat buah dada korang dan menganggap korang sebagai simbol seks atau pun korang lebih memilih untuk memakai tudung yang besar dan lelaki melihat korang dengan penuh kehormatan?

 

MUKA CANTIK BAK BIDADARI. TAPI BILA TAU SISI GELAP DIA, SEMUA SUMPAH SERANAH!!

Di media sosial banyak beredar gambar foto orang-orang. Tapi tidak semua orang ingin tampil apa adanya di medsos. Mereka tidak mau foto dirinya yang jelek tersebar di dunia maya. Ini berlaku khususnya pada para wanita, mereka rela memanipulasi wajah dan tubuhnya agar kelihatan menarik di internet.

 

Memanipulasi di sini bukan bererti merubah tubuhnya. Tapi mengedit gambar mereka sedemikian rupa agar kelihatan sempurna. Bahkan ada orang yang punya kemahiran yang hebat dalam mengedit gambar seseorang agar kelihatan sempurna.

Dia adalah pengguna akaun Weibo bernama Yu Wen Jing Shirley.

Cantik? iya

Kulit mulus? iya

Seksi? iya

Comel? iya

Sempurna gak? iya

Nampak kalau kita melihat fotonya Yu Wen Jing Shirley di akaun instagramnya, bikin siapa saja jatuh hati sama kecantikan dan kemulusan badannya. Bahkan banyak orang menyebut dia seperti kembaran Angelababy. Badannya kurus, mukanya comel, kulitnya mulus, kurus.Perfek! Idaman semua wanita banget deh!

 

Tapi namanya juga “haters” alias orang yang sirik dan ga suka sama dia, cuba membuktikan fakta di sebalik keseksian badannya. Dan hasilnya ternyata ….

.

.

.

.

jeng jeng jeng ….

Kakinya si kurus, tapi lihat deh bayangan di bawahnya. Kok besar?

Kenapa badannya kecil tapi kakinya besar banget ya?

kenapa garis kayunya belok-belok gak rata?

Pakai baju yang sama, pada hari yang sama .. Tapi beza bentuk badan

Ya! Ini semua hanya photoshop. Kalian boleh melihat bahawa tubuh asal dari Yu Wen Jing Shirley adalah bontot. Banyak orang mengulas “Ini sih photoshop abis! Parah, nipu banyak orang”. Ada juga yang bilang “Yaudahlah, itu hak dia mau edit begitu. Rugi di dia sendiri, selama lelakinya.Disamping mau terima dia apa adanya”

Gambar asli VS Photoshop

Beza betul dengan original..

Well, apa-apa keadaan badanmu sekarang, baik itu terlalu kurus, bontot, atau gemuk, lebih baik jadi diri sendiri. Daripada kamu mau cuba tampil cantik di depan orang tapi dengan memakai “topeng” Nanti jadinya kaya cewe satu ini, malah dihina banyak netizen, kan jadi berabe.

 

Love Yourself!

Sumber: Coco

 

MAYAT DITINGGAL TENGAH JALAN BERSAMA KEPALA DI SISI..


PENDUDUK di Mexico dikejutkan dengan pembunuhan kejam tiga orang termasuk seorang wanita dengan mayat mereka diletakkan di tengah jalan, ketika negara itu bakal menyambut hari Kemerdekaan.
Mayat Juan Salvador Patiño Leon, 27, Jorge Luis, 31, dan Denisse Yazaret Morales Juárez, 28, ditemui di jalan Xalapa.

Mayat berkenaan dibalut dengan plastik sampah dan dilekatkan pita pelekat. Di sebelah mayat itu adalah kepala mangsa yang telah dipenggal.

Dua batang penyapu turut diletakkan di situ.

 

Melihat kepada cara kematian itu, mereka dipercayai dibunuh oleh kartel dadah.

Ketiga-tiganya dilaporkan hilang pada 12 September lalu.

Dalam pada itu, penduduk mendakwa, mangsa berasal dari keluarga yang mempunyai kaitan dengan kegiatan jenayah.

“Bapa mereka, Jorge Patino adalah penculik dan pembunuh. Dia kini di dalam penjara.

“Salah seorang bapa saudara mereka….hilang kerana sesuatu perkata. Mereka ini sama seperti ibu saudara mereka yang menghambakan diri dengan dadah. Manakala anggota keluarga yang lain kini dalam penjara di Amerika Syarikat.

“Senang cerita, mereka ini adalah penjenayah,’’ kata penduduk di situ. – MYNEWSHUB.CC



Sumber Nukilan Cerita Kita

0 Response to "SEKSANYA LELAKI MELIHAT BUAH DADA WANITA.."

Post a Comment