Subhanallah, Ibu Tetap Lahirkan Anaknya Walaupun doktor Jangkakan Anaknya Bakal Down Syndrome Atau Autisme

Rachel Tetap Lahirkan Anaknya Meski Dokter Menyuruh Aborsi

Seorang ibu ditawarkan untuk melakukan pengguguran ketika doktor menjangkakan bayi yang dikandungnya mengidap Down’s syndrome atau autisme,

Rachel Gibson ditawarkan oleh doktor Royal Stoke University Hospital Staffordshire untuk menggugurkan kandungan bayinya yang baru berumur 12 minggu.

Hal itu dilakukan oleh pasukan doktor kerana berdasarkan hasil scan dan ujian darah, anak dalam kandungannya 90 peratus mengidap Down’s syndrome atau autisme.

Namun Rachel menolaknya, karena ia nalurinya menyatakan  anaknya akan sihat dan normal.

Benar saja setelah beberapa bulan dilahirkan, ternyata bayinya baik-baik saja, bermain dan tertawa seperti bayi normal mengikut perkembangan umunya.

Ia juga menceritakan. ketika doktor mengatakan kalau bayi yang akan dilahirkannya 90 peratus mengidap Down’s syndrome, dirinya sangat bimbang.

0/Post a Comment/Comments

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();

Stay Conneted