ABANG TERSEREMPAK ADIK TENGAH DATING DI TAMAN.. Pelajar SMK Kuhara Tawau Mati Dibelasah Abang Kekasih


Seorang remaja berusia 16 tahun, Mohd Ayieruchizamsyah Lambang (gambar), pulang ke rumahnya dalam keadaan hidung berdarah pada kira-kira 7:30 malam pada hari Ahad dan memberitahu ibunya bahawa seorang lelaki yang tidak dikenali telah menyerang dia.

Ketua Polis Daerah Tawau, Asisten Komisioner Fadil Marsus kata pelajar Tingkatan Empat Sekolah Menengah Kebangsaan Kuhara Tawau, selepas itu telah masuk ke dalam biliknya dengan dan tidur di atas lantai. Pada kira-kira pukul 7.30 pagi, Isnin, ibunya telah masuk ke dalam biliknya di rumah Kg Pisang mereka di timur Tawau, dan mendapati anaknya itu mati. Ibunya mendapati terdapat kesan kecederaan di kepala dan muka arwah anaknya itu yang dia tidak perasan pada malam sebelumnya. Sehubungan itu, polis telah menahan seorang buruh berusia 19 tahun tanpa dokumen. Suspek dipercayai abang teman wanita mangsa. Beliau berkata, siasatan awal mendapati mangsa, anak ketiga daripada lima kanak-kanak, telah pergi ke taman permainan Taman Sentosa untuk bertemu teman wanitanya yang berusia 15 tahun pada kira-kira pukul 6 petang pada hari Ahad apabila suspek, abangnya, terserempak dengan mereka. Suspek dikatakan telah memarahi kedua-dua mereka dan meminta mangsa memberitahunya ke mana mangsa merancang untuk membawa lari adiknya itu tetapi mangsa, yang takut hanya berdiam diri sahaja, kata ACP Fadil. Tambahnya, suspek mengarahkan adiknya untuk pulang ke rumah dan kemudian menumbuk mangsa yang cuba melarikan diri. Suspek kemudian didakwa mengambil sebatang kayu untuk memukul mangsa yang jatuh di atas tanah berlumpur dan jatuh. Menurut ACP Fadil, dua pejalan kaki telah menghentikan perbuatan suspek dan membenarkan mangsa untuk balik ke rumah. Beliau berkata polis percaya motif suspek adalah untuk menghentikan remaja tersebut daripada terus berjumpa dengan gadis itu, yang telah lari dari rumah dengan remaja tersebut sebelum ini. Polis telah membawa gadis itu untuk disoal siasat, manakala suspek telah diserahkan kepada polis oleh orang ramai. Polis turut menemui sebatang kayu yang dipercayai digunakan sebagai senjata.

0/Post a Comment/Comments

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();

Stay Conneted