GEMPAR!! CIKGU KURANG AJAR Kerana Lambat Bayar Yuran Sekolah, 5 Murid Perempuan Disuruh Jual Tubuh, Seorang Daripadanya Bunuh diri Minum Racun


murid bunuh diri tertekan lambat bayar yuran


GEMPAR!! CIKGU KURANG AJAR Kerana Lambat Bayar Yuran Sekolah, 5 Murid Perempuan Disuruh Jual Tubuh, Seorang Daripadanya Bunuh diri Minum Racun

Kejadian tersebut dilaporkan terjadi di salah sebuah sekolah di Padang Sidempuan Sumatera Utara telah menggemparkan media indonesia sejak kelmarin. 

Hanya kerana lambat untuk membayar yuran sekolah, seorang guru bertindak kasar terhadap lima pelajar perempuan dengan menyuruh semua mereka menjual tubuh masing-masing  jika tidak ada duit untuk membayar yuran tersebut.

 Lebh menyedihkan lagi, salah seorang daripada tersebut dikatakan telah mengambil jalan singkat dengan membunuh diri dengan cara meminum racun.

Ini disebabkan dirinya terlampau tertekan dengan kekerasan guru tersebut. Menurut pelajar perempuan itu, pada mulanya mereka dibawa ke satu ruangan dan disoal kenapa wang yuran sekolah mereka masih belum dijelaskan lagi.

Secara spontan mereka semua menjawab kerana  masalah ekonomi keluarga. 

Guru yang bernama KS itu terus menengking dan memarahi mereka dan menyuruh menjual tubuh sahaja di salah satu Bar yang terletak berhampiran kawasan tersebut bagi mendapatkan wang, malah pelajar perempuan itu juga telah diugut akan dibuang dari sekolah. 

Semua pelajar tersebut keluar dari ruangan dalam keadaan menangis kerana merasakan guru tersebut telah merendahkan martabat mereka. 

Kerana takut berdepan dengan pihak sekolah dan polis,mereka sepakat untuk mendiamkan diri. 

 Namun selang beberapa hari,Murid bernama Amelya maut bunuh diri dengan minum racun, dipercayai akibat tertekan dengan sikap guru yang sama melontarkan kata kata tidak sepatutnya kepada lima murid wanita tempoh hari. 

 Sejak daripada itu lima murid berkenan terus mengadukan kejadian kepada ibu bapa sebelum melaporkannya kepada pihak polis. 

 Bagaimanapun Guru bernama SK sudah ditahan oleh polis padang sidempuan dan kini dalam pembicaraan Federasi Serikat Guru Indonesia (FSGI). Eberita.org.

0/Post a Comment/Comments

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();

Stay Conneted