REZEKI ALLAH... PENDUDUK KAMPUNG TERKEJUT TIBA-TIBA SUNGAI DIPENUHI EMAS SELEPAS BANJIR


Penduduk kampung Ulunggolaka tiba-tiba menjadi kaya-raya apabila sungai yang melintasi kampung mereka tiba-tiba dipenuhi emas selepas banjir pada minggu lalu di kampung Ulunggolaka Sulawesi Tenggara Indonesia. 

 Purata sehingga ke hari ini semenjak kejadian itu seorang boleh mendapat 30 ke 40 gram emas perhari. 


 Namun begitu sekitar empat hari selepas berita penemuan tersebut tersebar luar, akhirnya sekarang ratusan orang telah pergi ke lokasi emas tersebut. 



 Mardin iaitu salah seorang penduduk kampung yang pergi ke lokasi penemuan emas ini telah menjelaskan bahawa ketika emas tersebut baru sahaja ditemui hanya penduduk sekitar lokasi sahaja yang melakukan pendulangan emas.


Kalau kami bercakap tentang hasil memang ada. Saya sahaja mampu dapat sampai 30 gram sekali mendulang.

Pendulangan masih dilakukan secara manual,” katanya pada hari Isnin yang lalu.

 Inilah yang dinamakan rezeki yang tidak terduga. Penduduk kampung Ulunggolaka, Tenggara Indonesia tiba tiba menjadi kaya raya apabila sungai yang melintasi kampung mereka tiba tiba dipenuhi emas selepas banjir minggu lalu.

 Dilaporkan, seorang penduduk mendakwa mampu meraih 30 hingga 40 gram emas sehari hasil dari mendulang dikawasan berkenaan.

Namun ada juga penduduk yang pulang hampa apabila tidak berhasil mendapat logam galian yang sangat berharga tersebut. Seorang penduduk kampung yang hanya mahu dikenali sebagai Mardin berkata, lokasi emas tersebut pada mulanya hanya diketahui oleh penduduk setempat sahaja.

 Selepas 4 hari penemuan emas tersebut tersebar dikalangan orang kampung, barulah ratusan orang dari daerah-daerah berdekatan mula berpusu-pusu ke kawasan itu. “Kalau kami bercakap tentang hasil memang ada. Saya saja bisa dapat sampai 30 gram sekali mendulang dan cara pendulangan masih dilakukan secara manual,” katanya.

0/Post a Comment/Comments

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();

Stay Conneted