TRAGEDI DAHSYAT.. 129 Mati Terbakar Berebut Minyak Tumpah dari Lori Tanker Terbalik



Padah ingin mengambil hak kepunyaan orang akhirnya 153 (angka terkini) orang kebanyakannyavpenduduk kampung berhampiran mati terbakar manakala 140 orang lagi mangsa cedera apabila sebuah lori tanker yang membawa minyak petrol terbalik dalam satu kemalangan tiba-tiba meletup.

Kejadian tersebut berlaku di  bandar Ahmedpur, tengah Pakistan ketika orang ramai berebut-rebut untuk mendapatkan minyak daripada lori tersebut.






Tragedi mengerikan itu berlaku sehari sebelum umat Islam di Pakistan menyambut Hari Raya Aidil Fitri setelah berakhirnya bulan Ramadhan ketika jalan raya begitu sesak dengan orang ramai yang ingin pulang ke kampung masing-masing.

Menurut Mohammad Baqar, pegawai penyelamat, 140 mangsa cedera termasuk 40 orang dalam keadaan kritikal dan jumlah tersebut dijangka meningkat.











Pihak berkuasa menyatakan penduduk kampung berdekatan berkejar ke lokasi lori tangki minyak yang terbalik tersebut dengan membawa bekas masing-masing untuk mengambil minyak yang tumpah di situ.

Salah seorang penduduk yang berada di tempat kejadian dikatakan menghisap rokok dan menjadi punca tragedi dahsyat tersebut berlaku.

Menurut saksi, 30 orang penduduk kampung yang menunggang motorsikal membawa penduduk kampung antara yang rentung dalam kemalangan itu.

Kejadian lori minyak terbalik itu turut dimaklumkan oleh pihak masjid di situ kepada penduduk kampung melalui pembesar suara menyebabkan mereka berpusu- pusu ke lokasi kejadian membawa bekas untuk mengambil minyak dari tangki lori tersebut.


Sumber: dailymotion.co.uk



















0/Post a Comment/Comments

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();

Stay Conneted