Video Tragis Kanak-kanak 9 Tahun Tertembak Jurulatih di Pusat Latihan Menembak


Seorang kanak-kanak berusia 9 tahun telah secara tidak sengaja membunuh jurulatih pengajar beliau ketika kanak-kanak tersebut berlatih menembak di sebuah pusat lapang sasar Arizona Amerika Syarikat.

Kejadian itu berlaku Isnin lalu, di mana gadis itu telah dibawa oleh ibu bapanya untuk belajar menggunakan senjata api, kata pejabat sheriff tempatan.

Gadis kecil telah berjaya berjaya mengendalikan senjata Gred Militari dalam mod "tembakan tunggal" atau single shot di Lapang Sasar Bullet and Burgers , yang berkeluasan 30 ekar (12 hektar). 

Tetapi apabila jurulatihr menembak Charles Vacca, 39, beralih senjata jenis Uzi ke mod automatik sepenuhnya, kuasa tembakan senjata itu menyebabkan kanak-kanak itu tidak dapat mengawal senjata itu  menyebabkan senjata itu melantun ke atas ke arah kepala Vacca, dan peluru dilepaskan oleh kanak-kanak itu mengenai kepala jurulatih tersebut.

"Vacca berdiri di sebelah gadis itu ketika dia telah mengarahkan kanak untuk menggunakan senjata apabila kemalangan itu berlaku," kata Pejabat Mohave County Sheriff dalam satu kenyataan.

Vacca meninggal dunia di hospital tidak berapa lama kemudian.

Pihak berkuasa kemudiannya telahmengeluarkan video kejadian tersebut dan memotong bahagian ketika tembakan maut itu berlaku,

"Berikan saya satu pukulan ... betul," kata pengajar, bersandar di dengan lengan di sekitar belakang kanak-kanak itu.


0/Post a Comment/Comments

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();

Stay Conneted