Datuk Siti Nurhaliza Tidak Mengandung Pengurus Minta Henti Sebarkan Fitnah

Gambar Baby Bump Datuk Siti Nurhaliza Sebelum Keguguran Tidak Lama Dulu

Kuala Lumpur: Pengurus kepada penyanyi Datuk Siti Nurhaliza, Rozi Abdul Razak mahu pemilik akaun Facebook Kaki Share membuang dan menghentikan penyebaran berita mengatakan penyanyi popular itu sedang hamil.

Rozi, 42, menyifatkan tindakan itu sesuatu yang tidak bertanggungjawab apabila kenyataannya dalam sebuah portal online pada Ahad lalu dimanipulasi pihak terbabit.

“Saya kecewa dengan tindakan mereka. Disebabkan status dimuat naik itu membuatkan banyak pihak membaca dan mempercayainya. Malah banyak yang berkongsi di ‘page’ Facebook masing-masing.
"Saya yakin dan percaya pemilik akaun ini ialah orang Islam dan berbangsa Melayu. Jadi tentu dia mengetahui hukum memfitnah itu berdosa besar," katanya kepada Harian Metro.

Terdahulu, akaun Facebook menggunakan nama Kaki Share memuat naik status dengan menggunakan tajuk Siti Nurhaliza Hamil Lagi dan menjadi ‘viral’ hari ini.

Menyedari perkara itu, Rozi menulis di ruangan komen akaun itu dengan meminta pemilik akaun itu bertanggungjawab dengan apa yang dibuat.

Rozi juga meminta pihak terbabit untuk tidak menyebar dan menokok tambah kenyataannya.
“Apa yang ditulis mereka sangat jelas, tepat dan tidak ada satu ayat pun yang tersasar. Cuma apabila ia diolah semula, ia mengundang perasaan orang untuk membaca.

"Apabila berita itu dimanipulasi, rasa tidak adil kerana saya tidak bercakap pun hal itu," katanya.
Menurut Rozi, tindakan individu itu sekadar mahu mengaut keuntungan demi kepentingan diri sendiri.

0/Post a Comment/Comments

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();

Stay Conneted