Dugaan Isteri Arwah Cikgu Zul Menghantar Jenazah Suaminya ke tanah perkuburan Di Atas Usungan Ambulan


Manusia pastinya diuji dalam kehidupannya oleh Allah S.W.T untuk melihat sejauh mana keimanan dan kesabaran hambaNya.
 Kisah sedih ini adalah tentang suasana yang cukup hiba yang dialami oleh orang ramai yang menyaksikan sendiri bagaimana wanita ini  yang terpaksa menghantar suaminya untuk ‘perjalanan terakhirnya’ dengan hanya terbaring atas usungan ambulans.
Suaminya telah meninggal dunia dalam satu kemalangan jalan raya Sabtu lepas. Kemalangan itu juga menyebabkan kecederaan parah pada isterinya, akibatnya wanita itu terpaksa menjalani pembedahan.
Namun begitu, dalam keadaan terbaring atas usungan, isternya  itu tetap bersama-sama untuk mengiringi jenazah arwah suaminya ke tanah perkuburan untuk dikebumikan semalam (Ahad).




Ini ialah cerita mereka, seperti yang diceritakan oleh anak saudara mangsa, Ummi Najihah:



Semoga roh Arwah Cikgu Zul Haizal Asmar dicucuri rahmat Allah yang Esa. 









1/Post a Comment/Comments

  1. Allahummaghfir lahu wa'fu'anhu...Semoga roh arwah ditempatkan di kalangan para syuhada'...Aamiinn...Semoga puan tabah menghadadapi ujian ini...Pasti ada hikmah di sebaliknya...

    ReplyDelete

Post a Comment

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();

Stay Conneted