VIRAL!! Gadis Kaunter Tiket KTM Ipoh Tolong Topup RM10 Pakai Duit Sendiri Baiknya Dia!!

VIRAL!! Gadis Kaunter Tiket KTM Ipoh Tolong Topup RM10. Baiknya Dia!! | Kisah seorang kerani bertugas di kaunter tiket sebuah stesen keretapi KTM kini viral kerana tindakannya membantu membayarkan baki RM 10 tiket seorang lelaki yang ingin ke Kuala Lumpur.

Ini adalah Ina.
Beliau adalah seorang kerani tiket di Stesen Ipoh KTMB. Dia menggunakan RM10 wang sendiri untuk menambah baki bayaran tiket RM35 saya. Ini kerana:
1. Saya tidak mempunyai wang tunai yang mencukupi . Saya bergegas dari ceramah (terpaksa menjawab banyak soalan) untuk mengejar perjalanan seterusnya ke KL dan saya tidak semak sama ada saya mempunyai wang tunai yang cukup atau tidak.
2. KTM hanya menerima pembayaran kad kredit untuk RM50 dan ke atas. Cuba untuk menggabungkan pembelian dengan beberapa orang lain. Tetapi sistem ini hanya membolehkan pembelian tiket yang sama masa / laluan ;
3. Tidak ada mesin ATM mana-mana berhampiran stesen ; dan
4. Kereta api itu akan berlepas dalam 10 minit lagi .
Beliau juga tidak meninggalkan nombor telefonnya supaya kemudian saya boleh kembali dia wang. 

Beliau juga enggan membenarkan saya mengambil gambar beliau (dengan itu gambar kabur) . 


Kebaikan beliau membolehkan saya tiba di rumah awal dan melihat Zayn kurang sihat, yang kini pulih daripada demam dan pelbagai muntah sejak Isnin.

Terima kasih Ina. Saya akan membalas budi ini satu hari.


Namun ada yang bergurau dengan Ellya Masriq dalam wall facebook beliau yang mungkin Ina tertarik kepada dia yang ada iras pelakon Jude Law dan mungkin juga pandai mengayat Ina sehingga Ina membantu. Tetapi kalau seorang itu mempunya hati budi yang baik pastinya dia akan membantu sesorang yang dalam kesusahan tanpa mengharapkan apa-apa balasan.Tahniah Ina dan juga KTM Ipoh kerana mempunyai seorang staff yang baik seperti Ina.


0/Post a Comment/Comments

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();

Stay Conneted