MAK AIII!!! Jepun Cipta Bra Yang Dapat Menjimatkan Tenaga Elektrik... Mesti Korang Terkejut.. Tempah la sekarang!!



Negara Jepun ketika tiba musim panas kadang kala suhunya mencapai kepanasan yang sangat begitu ekstrim, maka Jepun menemui cara untuk menyejukkan badan khusu kepada wanita di sana.
Syarikat pakaian dalam Triumph telah mencipta bra  yang unik dibuat dari lapisan ais, yang tentunya membuat kesan sejuk bagi penggunanya.
Produk tersebut dinamakan Super Cool Bra yang menggunakan gel yang  disejukkan ke dalam peti sejuk. Ia sama seperti Cool Fever yang digunakan oleh seseorang yang menagalami demam untuk menurunkan suhu badan cuma gel tersebut diletakkan pada bra.

Gel tersebut hendaklah terlebih dulu disejukkan dalam tempoh dua jam sebelum ia digunakan. Bantalan gel tersebut nanti akan membentuk lapisan ais sehinggga waita yang pemakai bra akan merasa sejuk di dada mereka.
Produk pakaian dalam tersebut mempunyai dua warna yang berbeza. Selain itu dihiasi dengan setangkai daun mint untuk memberikan aroma yang menyegarkan.
Bra ini dicipta bagi menggalakkan warga Jepun untuk mengurangkan penggunaan penghawa dingin di musim panas. 

Untuk makluman masalah tenaga di Jepun terjadi selepas bencana tenaga nuklear Fukushima pada Mac 2011.
“Seluruh bangsa, khususnya daerah Kansai, dijangka akan menderita kekurangan elektrik. Syarikat dan keluarga sekarang harus berurusan dengan bil elektrik yang lebih tinggi, jadi kami memutuskan menggunakan tema ini agar mereka meningkatkan kesedaran menjimatkan elektrik,” ujar Yoshiko Masuda, jurucakap Triumph

0/Post a Comment/Comments

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();

Stay Conneted